Deklaracja dostępności

Przedszkole Publiczne nr 9 „Akademia Przedszkolaka” zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Przedszkola Publicznego nr 9 we Włocławku.

  • Data publikacji strony internetowej: 2016-06-15
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-25

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • Opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji.
  • Zamieszczone na stronie załączniki plików PDF mogą nie być dostępne cyfrowo w całości gdyż zostały przesłane przez podmiot zewnętrzny.
  • Zamieszczone na stronie załączniki w formie plików PDF mogą nie być dostępne cyfrowo w całości, gdyż były skanowane i nie zawierają warstwy tekstowej oraz zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 2021-03-25
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2021-03-25

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Dyrektor Przedszkola Publicznego nr 9 „Akademia Przedszkolaka” we Włocławku lub Prezydent Miasta Włocławek
  • Adres: : Przedszkole Publiczne nr 9 „Akademia Przedszkolaka”ul. Łanowa 3, 87-800 WłocławeklubUrząd Miasta Włocławek

    Zielony Rynek 11/13, 87-800 Włocławek

  • E-mail: mkanderska@vp.pl
  • Telefon: 54 413 46 49

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Przedszkole Publiczne nr 9 we Włocławku ”Akademia Przedszkolaka” mieści się w jednym dwukondygnacyjnym budynku przy ul. Łanowej 5. Budynek nie jest przystosowany dla  osób mających trudności w poruszaniu się.

  1. Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli

Budynek zlokalizowany jest na osiedlu Kazimierz Wielkiego. Do budynku prowadzi furtka i chodnik ułożony z płyt betonowych. Wejście główne znajduje się przy ulicy Łanowej i jest dostępne w godzinach pracy przedszkola. Prowadzą do niego 9 stopniowe schody i przeszklone drzwi. Należy przejść przez przedsionek i drugie przeszklone drzwi aby wejść do holu budynku. Drzwi są przystosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Z holu wchodzi się do szatni dla dzieci. Drugie wejście używane na czas pandemii znajduje się od strony placu zabaw. Prowadzi do niego chodnik ułożony z kostki brukowej. Należy przejść przez przedsionek i drugie przeszklone drzwi aby wejść do korytarza bocznego a następnie do holu głównego i szatni dla dzieci. Drzwi są dostosowane szerokością dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

  1. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
    Wewnątrz budynku nie ma windy dla osób niepełnosprawnych, przy schodach prowadzących na piętra zamontowane są barierki. Schody, sale przedszkolne oraz inne pomieszczenia nie są przystosowane dla osób poruszających się na wózkach.
  2. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
    W budynku nie ma platform ani pętli indukcyjnych. Nie ma oznaczeń w alfabecie Brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących. Brak informacji dotykowej, głosowej. Do budynku przedszkola można wejść z psem asystującym lub z psem przewodnikiem po przedłożeniu stosownych dokumentów.
  3. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.            

Przedszkole nie posiada własnego parkingu.

Informacje dodatkowe

Ułatwienia

Strona internetowa jest wyposażona w narzędzia ułatwiające przeglądanie serwisu przez osoby niedowidzące:

Strona została stworzona zgodnie ze standardami WCAG 2.1. i oferuje obsługę wersji o zwiększonej dostępności , która w znacznym stopniu spełnia wytyczne techniczne związane z dostępnością.

W nagłówku strony można wybrać następujące funkcje:

rodzaje kontrastu,

  • C1 – czarno-żółty
  • C2 – żółto-czarny
  • C3 – czarno-biały
  • C4 – biało-czarny

rozmiar czcionki,

  • A – domyślna czcionka
  • A++ średnia czcionka
  • A+++ duża czcionka

odstępy między znakami oraz wierszami.

  • Zmień odstęp między literami
  • zmień interlinie

Strona obsługuje następujące skróty klawiszowe w wersji o zwiększonej dostępności

  • TAB – Kolejny element.
  • SHIFT + TAB – Poprzedni element.
  • SHIFT + ALT + F – Wyszukiwarka.
  • SHIFT + ALT + H – Strona główna.
  • SHIFT + ALT + M – Zawartość strony.
  • SHIFT + ALT + 1 – Wybór Menu.
  • ESC – Anulowanie podpowiedzi.

Funkcja Czytaj odnośniki włącza elektronicznego lektora, który czyta poszczególne odnośniki na stronie poprzez wskazanie kursorem myszki lub poprzez skrót klawiszowy.

Po wyświetleniu żądanej podstrony przycisk Czytaj tekst włącza elektronicznego lektora, który czyta treść podstrony.

Strona jest dostosowana do małych ekranów smartfonów i tabletów, można ją również swobodnie skalować.

 

Raport o stanie dostępności podmiotu publicznego (PDF)